به گزارش بنکر (Banker)، اواخر تیر امسال معاون وزیر راه از تکمیل، احداث و بهرهبرداری از پنج طرح بزرگراهی مهم کشور با واگذاری آن به بخش خصوصی و دریافت و عوارض تردد از مردم در این بزرگراه ها خبر داده و گفته بود: واگذاری این طرحها با استفاده از ایجاد ظرفیت قانونی مناسب بند 6 تبصره 19 قانون بودجه سال 99 کل کشور که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون بودجه گنجانده شده، انجام خواهد گرفت.غفاری، معاون وزیر راه، روز گذشته با اشاره به ادامه روند واگذاری طرح های بزرگراهی کشور اعلام کرد: در جلسه اخیر کارگروه واگذاری، طرحهای توجیهی واگذاری این طرحها بررسی و به تصویب رسیده است.
بر اساس این مصوبه به زودی فراخوان شناسایی سرمایهگذار طرحهای مذکور از طریق رسانههای جمعی منتشر خواهد شد.معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از واگذاری پنج طرح به روش BOT به بخش خصوصی شامل پروژه های کمربندی جنوبی پاکدشت، کمربندی شرقی پاکدشت، کمربندی سنندج، کمربندی زاهدان و کمربندی دماوند خبر داد و اعلام کرد که واگذاری پنج طرح بزرگراهی دیگر کشور به بخش خصوصی نیز تصویب شده است. در خور توضیح است که هزینه های بخش خصوصی از طریق عوارض این آزادراه ها طی 10 سال از آغاز بهره برداری بازگشت داده می شود.