وبسایتها و فروشگاههای مجازی و به طور کلی تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگی که در فضای تجارت الکترونیک فعالاند، به دلایل گوناگون کسب و کار خود را مجهز به یک یا چند درگاه پرداخت آنلاین مینمایند.
شرکتهای پرداختیار مانند زرین پال، رایان پی، زیبال و.. که در جهت آسانتر شدن مراحل دریافت این نوع سرویس آنلاین مالی پدید آمدهاند، درگاه پرداخت را در اختیار صاحبان کسب و کارهای کوچکتر و استارتآپهای مختلف قرار میدهند. از این رو شرکتهای پرداختیار برای ارائهی خدمات پرداخت یک بازار رقابتی دارند و بر این اساس با تمهیدات تازه در پی جذب مخاطبان بیشتری هستند.
درگاه پرداخت؛ سیستمی است که امکان تراکنش های مالی در بستر اینترنت را فراهم میکند. به این معنی که مشتریان شما می توانند بدون مراجعه حضوری به بانک یا نرم افزارهای بانکی، اقدام به پرداخت آنلاین مبلغ اعلام شده به حساب شما کنند.
یکی از سازکارهای تازهی برخی از پرداختیارها در راستای جذب مشتریان بیشتر، ایجاد سیستم همکاری در فروش میباشد. سرویس همکاری در فروش، برای تمام مشتریان پرداختیارها قابل استفاده است. سازکار این سیستم به گونهای است که حتی افراد معمولی که هیچگونه ارتباطی با درگاه پرداخت ندارند نیز میتوانند از طریق نوعی بازاریابی، به درآمدی مادامالعمر دست بیابند. در ادامه به تشریح سازکار سیستم همکاری در فروش درگاه پرداخت میپردازیم.
همکاری در فروش و درآمد مادامالعمر
سازکار سیستم همکاری در فروش در واقع به این شکل است که، شرکت پرداختیار مورد نظر که در حوزهی ارائهی خدمات پرداخت فعالیت میکند، در یک فرآیند دو سویه که هم مشتری و هم شرکت را منتفع خواهد نمود، سازکاری را طراحی نموده است. بر اساس این سازکار؛ کاربران درگاه پرداخت واسط، باید تلاش کنند دیگران را نیز برای استفاده از این سرویس نوین پرداخت ترغیب نمایند. این کاربران میتوانند کسب و کارهای اینترنتی را برای هدف قرار دادن در اولویت بگذارند. زیرا کسب و کارهای اینترنتی، به میزان بسیار بیشتری از درگاه پرداخت آنلاین استفاده میکنند.
درگاه پرداخت، نیاز الزامی کسب و کارها اینترنتی بهشمار میرود. بنابراین احتمال اینکه کاربران بتوانند در امر مجاب نمودن صاحبان کشب و کارهای اینترنتی برای استفاده از سرویسهای درگاه پرداخت واسط ، بیشتر خواهد بود.
درآمد معرف در سیستم همکاری در فروش چگونه محاسبه میشود؟
هنگامی که فردی موفق شود کاربر جدیدی به شرکت پرداختیار مورد نظر معرفی نماید تا یکی از سرویسهای درگاه پرداخت را مورد استفاده قرار دهد، پورسانت مادامالعمر خود را از هر تراکنش موفق آن کاربر جدید دریافت خواهد کرد. این پورسانت در پرداختیارهای مختلف متفاوت است ولی بهطور متوسط حدود 20 تا۳۰ درصد از مبلغ کارمزد هر تراکنش میباشد. گفتنی است که این مبلغ پورسانت، تا روزی که شرکت پرداختیار ارائه دهندهی درگاه پرداخت، فعالیت میکند و آن کاربر جدید تراکنشهایی از طریق سرویس درگاه آنلاین انجام میدهد، به حساب معرف واریز خواهد شد.
روش فعالیت در سیستم همکاری در فروش
به طور کلی سیستم همکاری در فروش به شکل جذابی طراحی شده است؛ فعالیت در این طرح کار خیلی پیچیدهای نیست، اما میتواند درآمدی باورنکردنی و در عینحال همیشگی برای شما در پی داشته باشد. برای درک بهتر موضوع نمونهای فرضی را در نظر میگیریم.
تصور کنید شما در زمینهی فروش انواع پوشاک فعالیت دارید. به واسطهی فعالیت در بازار این نوع محصولات با انواع فروشگاههای مجازی و فیزیکی این حوزه نیز سروکار داشتهاید و به همین مناسبت با بسیاری از آنها رابطهی نزدیک همکاری برقرار کردهاید. در این صورت همهچیز آماده است که شما به عنوان یک کاربر فعال در سرویس همکاری در فروش، فعالیت خودتان را آغاز کنید. ابتدا و در قدم اول باید اطلاعات خودتان را از ویژگیها، خدمات و قابلیتهای درگاه پرداختی که قصد تبلیغ آن را دارید، بالا ببرید. برای این منظور به سادگی و با مراجعه به سایت شرکتهای ارائه دهندهی خدمات پرداخت، مانند رایان پی، میتوانید با مطالعهی مقالات مختلف به اطلاعات کافی دست پیدا کنید. بعد از آن اهداف خودتان را مشخص کنید؛ توصیهی ما این است که معرفی خدمات پرداخت را از همکارهایی شروع کنید که رابطهی دوستانهی نزدیکتری با آنها دارید.
تلاش کنید ویژگیها و قابلیتهای کاربردی درگاه آنلاین را برای ایشان بازگو کنید. در نهایت باید بتوانید او را مجاب کنید که فروشگاه خود را مجهز به یکی از انواع سرویسهای نوین پرداخت نماید.
از آنجا که دریافت درگاه پرداخت واسط حدود ۲۴ ساعت بیشتر زمان نخواهد برد و روند دریافت این نوع سرویس مالی آنلاین، بسیار کوتاه و ساده است، در صورت ارائهی اطلاعات مفید و استفاده از جملات ترغیب کننده و اضافه کردن تجربیات مثبت خودتان از این سرویس، به قاعده میتوانید افراد زیادی را به عنوان زیر مجموعهی خودتان به شرکت معرفی کنید.
یک حساب و کتاب ساده از درآمد همکاری در فروش
برای درک عمیقتر از فرصتی که همکاری در فروش در اختیار ما قرار میدهد، تصور کنید هر کدام از کسانی که شما معرف درگاه به آنها بودهاید، در طول هر ماه حداقل ۳۰۰ تراکنش انجام بدهند. آنگاه شما درآمدی حدود ۴۰۰ هزارتومان در ماه خواهید داشت. در واقع پس از حرکت در مسیر جذب کاربران تازه، دیگر نیازی نیست کاری انجام بدهید. از آن پس پورسانت شما به صورت خودکار و هر ماهه به حسابتان واریز خواهد شد. بهتر است دوباره یادآور شویم که این پورسانت نامحدود و مادامالعمر است.
روند تسویه حساب پورسانتها در طرح همکاری در فروش
روال تسویهی پورسانتهای همکاری در فروش، اصولا به این صورت است که در اولین روز کاری هر ماه، شرکت پرداختیار ارائه داهندهی درگاه پرداخت، به صورت خودکار پورسانت تراکنشهای انجام شده را به حساب معرف واریز مینماید. همچنین یک گزارش مدون و دقیق از تعداد تراکنشهای انجام شدهی پذیرندگان زیرمجموعهی شما، که شامل تعداد و مبلغ تراکنشها خواهد بود برای معرف ارسال میگردد. در ضمن در این گزارش ماهانه میزان کارمزدهای هر تراکنش و مبلغ پورسانت معرف نیز ثبت میشود.
اگر تمایل به شرکت در همکاری در فروش دارید، میتوایند از طریق لینک زیر اطلاعات بیشتری در زمینه همکاری در فروش درگاه پرداخت رایان پی کسب کنید و با ثبت نام قدم اول برای شروع همکاری را بردارید.