رئیس اداره بیمه بیکاری و تعهدات کوتاهمدت سازمان تأمین اجتماعی، به تشریح مبلغ و شرایط لازم برای دریافت کمکهزینه ازدواج این سازمان پرداخت .
به گزارش بنکر (Banker)، امیرعباس قدرتی اعلام کرد که مبلغ مذکور معادل یک ماه متوسط حقوق یا مزد بیمهشده طی دو سال قبل از تاریخ عقد است.
قدرتی همچنین به شرایط دریافت این کمکهزینه اشاره کرد و بیان داشت که بیمهشدگان میبایست شرایط معین را احراز کنند تا بتوانند از این حمایت بهرهمند شوند.
شرایط لازم برای دریافت کمکهزینه ازدواج
- ازدواج باید نخستین ازدواج بیمهشده باشد.
- در زمان ازدواج، رابطه استخدامی بیمهشده با کارفرما باید قطع نشده باشد.
- بیمهشده باید ظرف پنج سال قبل از تاریخ ازدواج حداقل 720 روز سابقه کار و پرداخت حقبیمه داشته باشد.
- در صورتیکه هر دو همسر شرایط فوق را دارا باشند، کمکهزینه به هر دو نفر تعلق میگیرد.
چنانچه مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال وقوع عقد باشد، مبلغ پرداختی به حداقل دستمزد افزایش مییابد.
وی در ادامه به فرآیند درخواست کمکهزینه ازدواج اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که بیمهشدگان میتوانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و با وارد کردن اطلاعات لازم، درخواست خود را ثبت کنند.
همچنین امکان ثبت درخواست از طریق نرمافزار «تأمین من» نیز وجود دارد.
در نیمه اول سال جاری، بیش از 46 هزار نفر از بیمهشدگان موفق به دریافت کمکهزینه ازدواج شدند .
در سال گذشته نیز 711 میلیارد تومان به 99 هزار و 626 نفر از واجدین شرایط پرداخت شده بود.