خواباندن، برداشت و انتقال پول
مدیریت حساب
درخواست برای استفاده از محصولات مالی
وام
پرداخت قبوض
اما چیزی که اتفاق افتاد تغییر رفتار مشتری و ترجیح آنها به استفاده از سرویسهای آنلاین و موبایلی بود؛ موضوعی که برای بسیاری از سازمانهای مالی مشکلساز و سخت شد.
همچنین تا همین چند سال پیش، بانکها اصلا پیشبینی چنین روزی را نمیکردند که به دلیل ورود نسل میلنیال، شاهد چنین تغییر شگرفی در رفتار مشتریانشان شوند.
تاریخچه بانکداری دیجیتال
۱۹۹۴
بانکداری آنلاین توسط نرمافزار Microsoft Money ارائه شد و به این ترتیب صد هزار خانواده میتوانستند بهصورت آنلاین به حساب بانکی خود دسترسی داشته باشند.
شرکت Stanford Credit Union شروع به ارائه خدمات بانکی از طریق وبسایت خود کرد و به این ترتیب راه را برای مؤسسات اعتباری و بانکها در سراسر کشور هموارتر کرد.
۲۰۰۱
بانکداری آنلاین به ۲۰ میلیون کاربر رسید و هشت بانک در ایالت متحده، حداقل یک میلیون کاربر آنلاین داشتند.
۲۰۰۷
با راهاندازی آیفون، بانکداری دیجیتال از کامپیوترها به تلفنهای هوشمند منتقل شد.
۲۰۰۹
کاربران بانکداری آنلاین در ایالت متحده به ۵۴ میلیون نفر رسید
۲۰۱۶
ورود میلنیالها و در خواستشان از بانکها برای انجام تمام خدمات بهصورت آنلاین